maandag, 6, juli, 2020

8 toepassingen die je helpen om resultaat te zien met geloof op je leven

Populair

Waarom geloven in Jezus anders is dan geloven in een religie

Tegenwoordig zijn er enorm veel religies waaruit je kan kiezen als bron om mooie inzichten en wijsheden...

De rol van geloof in de voetbalwereld

De voetbalwereld zou je kunnen zien als een aparte wereld op zich. Van spelers en coaches wordt...

Hoe kan je geloven in God terwijl er nog zoveel ellende in de wereld is?

Hoewel de statistieken laten zien dat de levensomstandigheden op de wereld in het algemeen beter worden, zijn...
FlowRisenhttps://geloofsinspiratie.nl%20
FlowRisen is de aanbieder van geloofsinspiratie.nl. Verschillende mensen die betrokken zijn bij FlowRisen plaatsen namens FlowRisen toffe geloofsinspiratie op geloofsinspiratie.nl.

Misschien ben je niet gelovig, misschien al wel een tijdje, of misschien pas net. In alle drie de gevallen kan het zijn dat je behoefte hebt aan positiviteit, wijsheid, of doorbraak in je leven. Zo kan het zijn dat je te maken hebt met bijvoorbeeld negatieve emoties die je graag omzet naar positieve emoties. Of kan het zo zijn dat je wijsheid nodig hebt voor het maken van belangrijke keuzes in je leven. Waar je ook mee te kampen hebt, geloof kan jou een vaste grond bieden. Onder deze blog zullen we ingaan op 8 toepassingen die jou helpen om geloof te praktiseren wat positieve uitwerkingen zal hebben op je leven.

1. Bijbel lezen

Start met het lezen van de bijbel. Lees iedere dag bijvoorbeeld een stukje uit de bijbel of download de youversion bijbel app op je telefoon en start een leesplan. Wanneer je de woorden van God leest zul je merken dat je tot nieuwe inzichten zult komen komen welke je zullen helpen in jouw specifieke situatie.

2. Bekijk Bible Project video’s via youtube

Wanneer je niet van lezen houd maar meer van video’s, dan is de Bible Project zeker een aanrader. Je kan bij het youtube kanaal van de Bible Project praktische en inhoudelijke geloofsvideo’s vinden die jou verder op weg zullen helpen. De directe link is naar het youtube kanaal is: https://www.youtube.com/user/jointhebibleproject.

3. Zoek mensen op die ook geloven in God

Mensen die een levende relatie hebben met God kunnen nieuwe inzichten met je delen vanuit hun geloofswandel die je begrip en inzicht geven. Dit is mogelijk doordat zij bijvoorbeeld al door de situatie zijn heen gegaan waarin jij je bevind. Bovendien kan het zeer opluchten wanneer je puur je ei kwijt kan bij iemand die jou echt begrijpt, niet alleen emotioneel of verstandelijk gezien maar ook vanuit geestelijk opzicht. Wanneer je geïsoleerd raakt dan is de kans aanzienlijk groter dat je keuzes maakt waar je achteraf spijt van krijgt of dat je verzuipt in negatieve emoties.

4. Neem afscheid van mensen die overheersend negatief zijn

Je kent vast de uitdrukking wel: ‘Waar je mee omgaat daar wordt je door besmet’. Mensen die overheersend negatief spreken en reageren in jouw directe omgeving zorgen ervoor dat ‘negatieve’ emoties bij jezelf gevoed worden. Hierbij kan het zo zijn dat je er zelf niet mee instemt maar dat je er toch door wordt beïnvloed puur omdat je je in de omgeving/atmosfeer van dit soort mensen bevind. Zie het als een onweersbui die je toelaat in je eigen leven en telkens weer als een bliksem kan inslaan op je eigen emoties en gevoelens. Als je zodoende met mensen te maken hebt die overheersend negatief zijn dan kan het verstandig zijn om vanuit bescherming van je eigen emoties, gevoelens, en gedachten afscheid te nemen. Wellicht dat de vriendschap op een later moment wel weer nieuw leven ingeblazen kan worden, wanneer de persoon of personen in kwestie positiever in het leven staan.

5. Start met bidden

Kies er bewust voor om je gevoelens, emoties, en gedachten kenbaar te maken aan God. Gebed is communiceren met God. En wees er dan ook bewust van dat God naar je luistert wanneer je dingen met Hem deelt. Hij is niet op afstand maar juist erg dichtbij. Wanneer je dit doet zul je merken dat God reageert op je gebed. Wellicht niet direct door een letterlijke stem maar vaak juist op manieren die je zelf niet verwacht. Zo kan God bijvoorbeeld terug spreken door gesprekken met mensen, door een gevoel of stem in je hart, of simpelweg te voorzien in een bepaalde nood. Hoe vaker je met God communiceert hoe beter je hem zult begrijpen en hoe duidelijker je zult zien hoe God reageert op je noden.

6. Neem voldoende rust

Juist omdat we tegenwoordig leven in een 24/7 samenleving waarin je altijd wel met iets bezig kan zijn is het van belang om op tijd en voldoende rust te nemen. Dit is een principe dat God ons bij het begin van de schepping al duidelijk maakte toen hij de zevende dag rust nam. Wanneer je niet voldoende en op tijd rust neemt zorgt dit bijvoorbeeld voor stress, overhaaste beslissingen, paniek, burn-outs, of depressiviteit. Wanneer je wel voldoende en op tijd rust neemt zorgt dit voor overzicht, duidelijkheid, herstel van emoties, en nieuwe energie.

7. Durf fouten te maken

Zoals de cliche uitspraak zich voordoet: ‘niemand is perfect’. Durf daarom fouten te maken en risico te nemen. Als je gelooft dat je alles perfect moet doen dan zal je continu teleurgesteld zijn wanneer het een keer niet gaat zoals je voor ogen had. De kracht van falen is juist dat het je belangrijke lessen geeft die je weer verder brengen. Doe daarom je best maar geloof tegelijkertijd dat God de rest doet. Dan zul je ervaren dat het juist fijn is om niet perfect te zijn.

8. Durf risico te nemen

Een uitspraak die je vaak hoort is “What doesn’t kill you makes you stronger’. Wanneer je weinig risico neemt bij wat je gelooft blijf je in je comfort zone zitten en zul je minder hard groeien dan mogelijk is. Hierbij gaat het om groeien als persoon in de vorm van karaktervorming en ontwikkeling van vaardigheden die je brengen op een positie waarbij jij je het meest gelukkig voelt. Dit is veelal de positie die God met jou voor ogen heeft. Juist als je uit je comfortzone stapt, wat mogelijk is door geloof, kan je vreugde en blijdschap ervaren die je in je comfortzone had misgelopen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Voer uw opmerking in!
Voer hier uw naam in

Laatste berichten

Nederigheid

Een gedicht over nederigheid. Ontdek wat nederigheid jou te bieden heeft.

Vrede

Ontdek de kracht van vrede in dit inspirerende gedicht.

Geloofspraat #2 – Gebed

Bekijk hieronder een inspirerend geloofsgesprek van Ruben met Priscilla over het onderwerp gebed. Priscilla woont al een tijdje in Israël en heeft wat toffe inzichten te delen. Laat verder gerust na afloop een reactie achter hieronder.

Geloofspraat #1 – De bijbel

Ruben gaat in deze eerst aflevering met Joeri in gesprek over de bijbel. Ontdek in deze inspirerende video dat de bijbel niet zomaar een boek is. Schroom niet om een leuke reactie achter te laten na het bekijken van de video.

Kwetsbaarheid

Ontdek in dit gedicht